woensdag 24 september 2014

Leuke workshop

Enige tijd geleden vroeg Wilma M, http://quiltingwillempje.blogspot.nl/  mij of ik voor een quiltgroepje waar zij aan deel neemt een workshop wilde geven. Ja natuurlijk wil ik dat, altijd leuk!
Maar we komen wel met 15 vrouwen, kan dat? Oeps 15 is wel heel veel voor mijn atelier.
8 personen is echt de max. Maar ik weet wel een oplossing hoor.......

Hier een stukje verderop ( 300m) aan de dijk zit een voormalig fort van de waterlinie  "werk aan het spoel " 

Een soort culturele ontmoetingsplaats voor Culemborg. Er worden hier rondleidingen gegeven door de mooie uiterwaarden en over het fort zelf. Er worden optredens verzorgd door koren en pop bands, toneel etc. Al met al er is altijd voldoende te doen op werk aan het spoel.  En er is een leuk restaurantje bij waar ze biologische lekkernijen en seizoensproducten serveren.
Maar er worden ook ruimtes verhuurd, voor feestjes en patrijen en zoals in mijn geval voor workshops.  Dus heb ik dit voorgesteld aan Wilma. En het leek haar wel wat.

En nu afgelopen zaterdag was het zover. De workshop stond op deze dag gepland, in het lokaal boven het restaurant. En hier kun je makkelijk met 20 dames vertoeven.

Om ongeveer half één arriveerde de dames, 12 stuks in dit geval. Er vallen er altijd een aantal af. Maar dat mocht de pret niet drukken. Het was heerlijk weer dus werd het meegenomen broodje in de tuin genuttigd. Rond één uur vertrokken we met de auto richting het fort. Er moesten nog spullen mee, dus dat was wel handig, en de auto's werden bij het fort geparkeerd. Maar het is eigenlijk op loopafstand van mijn winkel.

In het lokaal stond de thee en koffie met wat lekkers al voor ons klaar.
We hebben een leuke en gezellige en ik hoop ook een leerzame middag gehad.
Hieronder een impressie.




Na de workshop zo rond vijven zijn we met z'n allen weer terug gelopen naar de winkel want de dames wilde natuurlijk nog even rond kijken en shoppen.

Na het shoppen liepen ze weer het kleine stukje terug naar het fort want daar wachtte hun nog een heerlijk diner. Ik hoop dat het jullie nog gesmaakt heeft ??

Al met al weer een fijne dag, die ook mogelijk gemaakt was door Toos v.d.L die 's middags de winkel voor mij heeft open gehouden. Dank je wel nogmaals Toos. 

Dus mocht je ook eens met een grotere groep een workshop willen volgen, Dat kan dus geregeld worden in samenwerking met Werk aan het spoel.

GROETJES WILLEKE




5 opmerkingen:

  1. Fijn dat er vlak bij je atelier zo'n grote ruimte is. Ziet er mooi uit en de dames zijn er maar druk mee.
    Alleen.... wat hebben ze nu gemaakt?
    Natuurlijk moesten ze nog naar je winkel voor de broodnodige lapjes, dat spreekt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het gezellig was . Wel veel mensen hoor en logish dat ze lapjes moesten kijken .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je op die manier een nood-oplossing in de buurt hebt, waar je dus in principe heel makkelijk gebruik van kunt maken. Zal best een drukke middag geweest zijn. Ziet er in ieder geval heel gezellig uit.
    gr. Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een geweldige oplossing, het ziet er heel sfeervol uit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt en ziet er erg goed uit. Ja ik heb dat fort ook gezien, toen ik je winkel bezocht en het zag er uitnodigend uit. Mooie ruimte waar jullie in zaten. En al dat lekkers en het diner..... Geslaagde workshop!

    BeantwoordenVerwijderen